2017 - Fitness Interview van Kim Dumazy

Règles du forum
L'interview Fitness de TerraburgVous pratiquez le Fitness, même depuis peu ? Vous aussi vous pouvez répondre à notre interview sur la pratique du Fitness
Le texte est disponible ici

2017 - Fitness Interview van Kim Dumazy

Messagepar Terraburg » 25 Avr 2017 17:16

Working Out InterviewKim Dumazy
Avril 2017
Image Image

About yourself :
  • Tell us a bit about yourself, a quick word about your life (name, country…)
    Ik ben Kim Dumazy, 33 jaar, wonend in Brugge(België). Ik ben getrouwd en dit al 8 jaar ! In het dagelijkse leven ben ik verpleegkundige (halftijds) en huisvrouw. Daarnaast heb ik een hobby om modelwerk te doen. (http://www.kimdumazy.be) Maar in de vrije tijd hou ik ervan om naar de fitness te gaan. Ik ga naar Oxygen in Brugge en hou van de persoonlijke sfeer daar. Ik ga niet enkel alleen om te fitnessen maar ik ga ook voor de perssonlijke babbel.

• Why did you choose to start working out?
    Waarom ben ik gestart met fitness ? Wel, dit jaar zal het 7 jaar geleden zijn dat ik een herseninfarct heb gehad. Ik moest terug van nul beginnen, ik moest leren spreken, leren wandelen en lopen, zoals een baby moest ik van nul beginnen. Tijdens mijn revalidatie behoorde kinesitherapie tot mijn behandeling. Leren wandelen, evenwicht houden,… Mijn revalidatie ging redelijk snel… ik had en heb een drijfveer in me, ik ben nog zo jong (waarom ik ?), ik ben een gevecht aangegaan tegen mijn eigen lichaam… Daar ik een paar jaar geleden nog ‘sukkelde’ om mijn rechter been mee te krijgen daar merk ik nu niks meer van ! Ik moet mijn fitness hebben want zo bewijs ik wat zelf aankan. Fitness geeft voor mij een gevoel dat ik niet kan omschrijven… er bestaat voor mij hier geen woord voor !

• Have you noticed a difference in how your family and friends behave towards you? (Appreciating you more, for instance, or being jealous.)
    Mijn familie weet waarom ik begonnen ben met fitness, echter gaan ze mij behoeden dat ik niet val in extremiteit !

• And did your own behaviour change or evolve in any way?
    Eigenlijk niet, ik ben sinds mijn herseninfarct op mijn voeding begin letten. Ik woog al niet zoveel maar nu merk ik wel op dat mijn vetmassa heeft plaats genomen voor een gedeeltelijke spiermassa.
    Ik tracht bijna ieder dag gaan fitnessen en dat voor een uurtje, het is een me-time. Mijn echtgenoot weet dit en hij gaat mij er ook in steunen.

• Any negative experience with this activity?
    Helemaal niet. Fitness is iets waar ik naar uitkijk. Soms heb ik last (stijfheid)in de spieren maar dit is van korte duur!

• What are your plans in the long, middle and short term?
      Trachten iedere dag te gaan fitnessen, een gevoel van zaligheid hebben… een soort van ‘sportief’ orgasme … en dit in balans houden voor enerzijds mijn familie en kenissen en anderzijds ik ! Een gezond evenwicht…

• Would you like to have a career in the world of exercise and fitness?
      Ik wens geen carriere op het vlak van fitness, het is een gezonde hobby vanmij !

About working out :

• A demanding activity: It takes some mental and discipline, doesnʼt it?
    Ja

• A demanding activity: does regular practice reveal any strong and/or weak points in yourself?
    De ene dag gaat eens minder dan de andere dag.

• A demanding activity: What keeps you driven during practice?
    Zie hier boven

• How do you manage both physical training and your professional and family life? Do you find it difficult?
    Nee, ik start de dag met fitness (als ik kan) ; het is voor mij zeker niet lastig om naar de fitness te gaan.

• Diet – To remain fit and physically active, one needs a healthy diet. What is your own eating routine?
    Door mijn herseninfarct mag ik niet alles eten (cholesterol arm eten) maar af en toe eens een frietje stekken of een wijntje drinken kan zeker geen kwaad.

• Diet – Some people take food supplements. What do you think about this habit? Do you do it yourself, and if so, how and why?
    Ik vind dit een slechte gewoonte, er zitten al stoffen genoeg in de voeding genoeg om geen supplementen nodig te hebben ! Als je dit neemt is het een ongezeonde gewoonte ! Dus voor mij redenen genoeg om dit niet te doen !

• Do you have any specific role models you can keep in mind to help you find success in this field?
    Nee, niet echt !

• Do you have any specific goals?
    Een gezond geest in een gezond lichaam !

• Any favourite place? (A given gym for instance…)
    Oxygen gym in Brugge.

• If you had to say a few words about yourself to a future sponsor or employer (or an audience), what would that be?
    Wat is fitness ? Voor mij betekent fitness een balans tussen enerzijds je mentale kracht als fysieke kracht. Fitness kan je niet omschrijven met woorden, je moet het voelen… Het is voor mij een trigger die je van A naar B brengt ! Een dag zonder fitness maakt mijn dag niet compleet… Het helpt mij om ergens een plekje rust te vinden in de wereld waar we vandaag leven ! Uit fitness haal ik ergens een kracht om te leven…r

• Any question you think we should add?
    Nee

• Our poll-survey about working out—please participate!

Thank you for answering our interview
Terraburg
Fondateur
Fondateur

Images: 24
Genre: Non spécifié

Retourner vers Nos Interviews Fitness

• Articles en relation
    Réponses
    Vus
    Dernier message